Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014


 
Μέλι που λάμπει... και είναι χρυσός
Η έκφραση "ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός" δεν ισχύει για το θυμαρίσιο μέλι Vasilissa. Όσο παράξενο και αν ακούγεται, αυτό το μέλι δεν μοιάζει με τα άλλα. H περιεκτικότητά του σε φύλλα βρώσιμου χρυσού 24 καρατίων το καθιστούν παγκόσμια πατέντα.
Πώς όμως προέκυψε αυτή η παγκόσμια πατέντα; Ο Καρυπίδης Γιάννης και η Θεοδώρου Στέβη βρίσκονταν σε μία εκδήλωση, όταν τους προσφέρθηκε αφρώδης οίνος με φύλλα βρώσιμου χρυσού. Αμέσως το ζευγάρι από την Χαλκίδα ενθουσιάστηκε με την ιδέα και θέλησαν να πειραματιστούν, εφαρμόζοντάς τη στο θυμαρίσιο μέλι.
Άλλωστε, όπως μας είπε ο κος Καρυπίδης "Ψάχναμε να βρούμε ένα προϊόν, το οποίο θα ήταν ανταγωνιστικό και θα στέκονταν επάξια στα πολυτελή ράφια γκουρμέτ παντοπωλείων του εξωτερικού. Οπότε, μιας και ο παππούς της συζύγου μου ήταν μελισσοκόμος, προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπο προκειμένου να αναβιώσουμε τα μελισσοκομικά προϊόντα, ώστε να σταθούν επάξια στο εξωτερικό και να διαφημίσουν την χώρα μας".
Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε τον Μάιο του 2012 ως ατομική επιχείρηση. Ωστόσο, η επιχείρηση Stayia Farmιδρύθηκε και λειτουργεί κανονικά από τον Μάιο του 2013, απασχολώντας αυτή τη στιγμή 4 άτομα.
Οι δυσκολίες που συνάντησαν ήταν αρκετές, αλλά ο σαφής στόχος και η προσήλωση σε αυτόν τους έκανε να ξεπεράσουν τα όποια εμπόδια παρουσιάστηκαν. Και όχι μόνο τα ξεπέρασαν και ίδρυσαν την επιχείρηση, αλλά το τελευταίο 12μηνο εντατικοποίησαν την παραγωγή μελιού φτάνοντας τους 20 τόνους, καθώς ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε σε σημαντικό ποσοστό. Δεν είναι τυχαίο ότι στο διαγωνισμό της Cosmote το 2013 "Share Your Success", στον οποίο είχαν λάβει μέρος 4000 επιχειρήσεις η επιχείρηση, η Stayia Farm έφτασε στις τρεις πρώτες θέσεις.
Η όλη προσπάθεια εν εν τη γενέσει της πραγματοποιήθηκε με προσωπικά κεφάλαια. "Στις αρχές του έτους κατασκευάσαμε δικό μας τυποποιητήριο και παράλληλα επεκτεινόμαστε. Όσα χρήματα κερδίζουμε τα επενδύουμε και πάλι στην ίδια την επιχείρηση είτε σε μελίσσια για την επέκταση της μελισσοκομικής παραγωγής είτε στη διαμόρφωση του ήδη υπάρχοντος τυποποιητηρίου".
Η καινοτόμα συσκευασία των 250 γραμ., σε συνδυασμό με τις ωφέλιμες ιδιότητες του βρώσιμου χρυσού με το μέλι, αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα του μελιού Vasilissa. Πιο συγκεκριμένα μας είπε "Κυρίαρχο προσόν του προϊόντος είναι η εμφάνισή του. Είναι ένα προϊόν το οποίο γυαλίζει και απευθύνεται σε ανθρώπους, που ψάχνουν κάτι το πολύ ιδιαίτερο. Βλέποντας το κάποιος θέλει είτε να το χρησιμοποιήσει σαν διακοσμητικό στην κουζίνα του είτε να το κάνει δώρο".
Το μέλι Vasilissa, πωλείται σε όλα τα Hellenic Duty Free των αεροδρομίων της Ελλάδας και σε πολύ λίγα καταστήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς πρόκειται για ένα κατά βάση εξαγώγιμο προϊόν. Ωστόσο, στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα δημοφιλές και βρίσκεται ήδη στα ράφια 27 ευρωπαϊκών χωρών, σε τρεις πολιτείες της Αμερικής, στον Καναδά, στο Κατάρ και στην Ιαπωνία. Επιπλέον, τα προϊόντα τις επιχείρησης Stayia Farm, πωλούνται σε αρκετά διαδικτυακά καταστήματα.
Η περιέργειά μας για την τιμή, μεγάλη. Για αυτό δεν μπορούσαμε να μην ρωτήσουμε για το πόσο πωλείται το βάζο. "Mια ενδεικτική τιμή πώλησης στα καταστήματα Harrods στο Λονδίνο είναι περίπου στα 50 ευρώ", μας είπε.
Ποιες είναι οι αντιδράσεις όμως του κόσμου όταν μαθαίνουν για το μέλι με φύλλα βρώσιμου χρυσού; "Καταρχήν οι περισσότεροι ξαφνιάζονται, γιατί δεν έχουν συνηθίσει να βλέπουν τον χρυσό σε προϊόντα που τρώγονται. Επίσης, δεν γνωρίζουν ποια είναι τα οφέλη του βρώσιμου χρυσού" μας είπε ο κος Καρυπίδης. Και συνέχισε λέγοντας "Από εκεί και πέρα υπάρχουν θετικές και αρνητικές απόψεις, αλλά φυσικά αυτό το συναντάμε μόνο στην Ελλάδα. Το προϊόν στο εξωτερικό έχει λάβει μόνο θετικές κριτικές. Το ευτύχημα για εμάς, δυστύχημα για την Ελλάδα, είναι ότι όλα τα προϊόντα μας εξάγονται και αποτελούν επάξιους πρεσβευτές της χώρα μας στο εξωτερικό".
Το όραμα για το μέλλον της επιχείρησης Stayia Farm σαφές και στοχευμένο "Αυτή τη στιγμή επιδιώκουμε την καθιέρωση των προϊόντων μας στις χώρες όπου εξάγονται. Ωστόσο, έχουμε επικεντρωθεί στο να προωθήσουμε και τα νέα μας προϊόντα που είναι το μέλι και το παστέλι. Δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στη συσκευασία τους γιατί δε θέλουμε να παρεκκλίνουν από την προηγούμενη γκάμα μελιών", μας τόνισε.
Ευαγγελία Κακλειδάκη

Ευαγγελία Κακλειδάκη είναι απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ στο ίδιο πανεπιστήμιο ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Έπειτα παρακολούθησε μαθήματα δημοσιογραφίας στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας από όπου και αποφοίτησε. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα. Είναι ραδιοφωνική παραγωγός στο maga.gr όπου και διατηρεί την διαδικτυακή εκπομπή “Το μήλο της Εύας”. Ωστόσο, μεγάλη της αδυναμία αποτελούν οι συνεντεύξεις προσωπικοτήτων.
alt alt alt alt

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου