Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2014

Εργαλείο» επιτυχίας η σωστή φωνή στον επαγγελματία


ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΑΜΟΥΛΙΑΝΟΥ
Σημαντική περίπτωση και η ένρινη φωνή που ηχεί διαρκώς σε οξείς τόνους σαν «στριγκλιά» και προκαλεί εκνευρισμό στους άλλους. Με αποτέλεσμα ο ομιλών να χάνει το δίκιο του και να μην αντιλαμβάνεται το γιατί». Η Καλούτσα αναφέρει μάλιστα ότι «το σύμπτωμα» αυτό το είχε η πρωθυπουργός της Βρετανίας Μάργκαρετ Θάτσερ (φωτογραφία), η οποία εγκαίρως, στην αρχή της πολιτικής καριέρας της, το αντιλήφθηκε και «κατέβασε τη φωνή της»
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Κάτι που υπάρχει σε αφθονία είναι οι «οδηγίες» και οι «συνταγές» για επαγγελματική επιτυχία. Ωστόσο πέρα από τις «οδηγίες» και τις «συνταγές», υπάρχει ένα σημαντικό «εργαλείο» που οι περισσότεροι επαγγελματίες χρησιμοποιούν κατά την άσκηση της εργασίας μας και που μπορεί να επηρεάσει άμεσα –θετικά είτε όχι– την απόδοσή της, άρα είτε να συμβάλλει στην επιτυχία είτε να ευθύνεται για την αποτυχία. Είναι η ανθρώπινη φωνή και οι ιδιαιτερότητές της, η μη σωστή χρήση της και οι επιπτώσεις της στην επαγγελματική επιτυχία μας. «Φωνή και Επιτυχία» είναι ο τίτλος των συναντήσεων που έχει η ειδικός φωνής κ. Νίνα Καλούτσα με άτομα που επιθυμούν να βελτιώσουν την επικοινωνία τους σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, να εκπέμπουν αυτοπεποίθηση και να ανακαλύψουν την πραγματική ταυτότητα της φωνής τους (www.thf.gr).

«Μήπως είστε ανάμεσα σε αυτούς τους τύπους ανθρώπων, οι οποίοι θα ευνοηθούν άμεσα από μια ειδικό φωνής; Είναι μια ερώτηση που δεν την κάνει κάποιος συχνά», αναφέρει η υψίφωνος κ. Καλούτσα, κάτοχος Master Καλών Τεχνών από το Κρατικό Ωδείο Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Συμβαίνει η ομιλία πολλών γύρω μας να επιδρά αρνητικά στο επαγγελματικό και στο προσωπικό περιβάλλον τους. Αντιθέτως, η χροιά της φωνής μπορεί να συντελέσει στην καλή επικοινωνία και να αυξήσει τη διάθεση για συνεργασία. Μπορεί όμως να συμβεί και το αντίθετο: να προκαλέσει εκνευρισμό στους άλλους.

Αναφέρεται επίσης και σε άλλες περιπτώσεις, όταν η έλλειψη ισορροπίας εκδηλώνεται μέσα από την ίδια τη φωνή. «Κατά συνέπεια, επηρεάζει την επικοινωνία μας με τους άλλους, τις σχέσεις μας και, κατ’ επέκταση, ολόκληρη την ποιότητα της ζωής μας». Εστιάζει λοιπόν σε ορισμένες από τις πιο συχνές περιπτώσεις αρχίζοντας από τη «βραχνάδα» την οποία συνήθως έχουν δάσκαλοι, καθηγητές, δικηγόροι κ.ά. Πέρα από την κατάσταση υπερβολικού ερεθισμού «η βραχνάδα υποδεικνύει ότι η φωνή προέρχεται από την περιοχή του λαιμού και του κεφαλιού, όχι όμως από την κοιλιά είτε την καρδιά. Καθώς ηχεί η φωνή, οι φωνητικές χορδές τρίβονται και θα μπορούσε να πει κανείς ότι “πιάνουν φωτιά”».

Συχνή περίπτωση είναι επίσης και η δυνατή και απειλητική φωνή. «Μια φωνή που ηχεί μονίμως δυνατά και απειλητικά γίνεται και αυτή σύμπτωμα. Υπερκαλύπτει κάθε τρυφερό συναίσθημα και ηχεί χωρίς αποχρώσεις». Ισως κρύβει θυμό μαζί με αλλά καταπιεσμένα συναισθήματα. Σημαντική περίπτωση είναι και η ένρινη φωνή που ηχεί διαρκώς σε οξείς τόνους σαν «στριγκλιά», προκαλεί εκνευρισμό στους γύρω, «κάτι που οδηγεί συχνά σε αναίτιες αντιπάθειες και ο ομιλών δεν εισακούεται, ό,τι και να πει. Με αποτέλεσμα να χάνει το δίκιο του και να μην αντιλαμβάνεται το γιατί». Η κ. Καλούτσα αναφέρει μάλιστα ότι «το σύμπτωμα» αυτό το είχε η πρωθυπουργός της Βρετανίας Μάργκαρετ Θάτσερ, η οποία εγκαίρως, στην αρχή της πολιτικής καριέρας της, το αντιλήφθηκε και «κατέβασε τη φωνή της».

Υπάρχει βέβαια και μια περίπτωση φωνής για την οποία είναι προφανές ότι ο κάτοχός της είναι παντελώς αθώος. Ωστόσο ο ήχος που επικρατεί, πλήττει την ειλικρίνεια των λεγομένων του. Είναι η φωνή που δεν ταιριάζει στον σωματότυπο. «Μια ψιλή, τρεμάμενη φωνή μέσα σε ένα μεγάλο και εύρωστο σώμα ξεχωρίζει εξίσου, όσο και μια ογκώδης φωνή μέσα σε ένα λεπτό και εύθραυστο σώμα. Ο ίδιος ο ήχος είναι πολύ ειλικρινέστερος από τα περιεχόμενα που διατυπώνει. Για παράδειγμα, στην πρώτη περίπτωση μια τρεμάμενη φοβισμένη φωνή υποδηλώνει ψυχική διάθεση, σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση».

Τέλος, στα «βίτσια» της φωνής που μπορεί ο ειδικός να βοηθήσει τον επαγγελματία ώστε να μην εμποδίσουν την επιτυχία του, είναι και η περίπτωση της φωνής που χάνεται και επανέρχεται κατά τη διάρκεια του λόγου. Κάτι που «καθιστά τον ομιλούντα δυσνόητο και τελικά βαρετό. Μετά από λίγο οι συνομιλητές του χάνουν το ενδιαφέρον τους και ο ομιλών μένει μετέωρος, λιποψυχεί και τελικά παραιτείται από συζητήσεις, αφού μειώνεται η αυτοπεποίθησή του», επισημαίνει η κ. Καλούτσα.
Έντυπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου