Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Οι νέες Γυναίκες επιχειρηματίες φέρνουν μια νέα εποχή στη σύγχρονη αγροτική οικονομία και επιχειρηματικότητα.


Πρωτοπόρες Γυναίκες Επιχειρηματίες στη Σύγχρονη Αγροτική Οικονομία









 Αυτό ήταν το συμπέρασμα της εκδήλωσης που οργάνωσε ο Τομέας Γυναικών Μάνατζερ και Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) του Tμήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων(ΕΕΔΕ), στην εκδήλωσή του, στo πλαίσιo του Money Show, την Παρασκευή 28/3/14, στο ξενοδοχείο Hyatt στη Θεσσαλονίκη.
Το branding και το επώνυμο αγροτικό προϊόν, οι ορθές πρακτικές, η χρήση ψηφιακών εργαλείων, η επιχειρηματικότητα της κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς, είναι τα χαρακτηριστικά της νέας υγιούς αγροτικής οικονομίας που αναπτύσσεται από γυναίκες μορφωμένες, σύγχρονες, ικανές. Μια επιχειρηματικότητα ανταγωνιστική και βιώσιμη που απευθύνεται όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά βάζει πλώρη για τις διεθνείς αγορές.
Η πρόεδρος του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας κ. Λιάνα Γούτα στο χαιρετισμό της επισήμανε ότι ο ρόλος της γυναίκας μέσα στους αιώνες ήταν καθοριστικός για την αγροτική οικονομία, στηρίζοντας κατά βάση την ίδια την οικογένεια. Σήμερα με την αλλαγή των δεδομένων λόγω της κρίσης, όπου νέοι και νέες μορφωμένοι και ικανοί επιστρέφουν συνειδητά στην πρωτογενή παραγωγή, οι γυναίκες μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα στο νέο, να πρωτοπορήσουν και να καινοτομήσουν αναδεικνύοντας την νέα, σύγχρονη αγροτική επιχειρηματικότητα, με ελπίδα και προοπτική.
Η κ. Χαρά Κουτάλου παρουσίασε τις δυνατότητες του λογισμικού που αναπτύσσει η εταιρία της για εφαρμογή της γεωργίας ακριβείας στην αγροτική παραγωγή. Το λογισμικό έχει σαν σκοπό την παροχή οδηγιών για την ορθολογική άρδευση και ορθολογική χρήση φυτοφαρμάκων. Η εφαρμογή των πρακτικών της γεωργίας ακριβείας και η χρήση του λογισμικού έχουν σαν αποτέλεσμα: τη μείωση του κόστους παραγωγής, τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, την καλύτερη διασφάλιση της παραγωγής, την εξοικονόμηση νερού και την προστασία του περιβάλλοντος.
Η κ. Λουκία Ευθυμιάδου, υπεύθυνη εταιρικής ταυτότητας και branding της REDESTOS – Efthymiadis Agrotechnology Group, παρουσίασε τη Γυναικεία Επιχειρηματικότητα και δημιουργία Brand Name στην Αγροτική Οικονομία. Μεταξύ άλλων ανέφερε πετυχημένα παραδείγματα branding ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Αναλυτικά αναφέρθηκε στο branding μιας ντομάτας (Lucia) που παράγει ο όμιλος REDESTOS. Τελειώνοντας τόνισε ότι ήρθε η ώρα να αξιοποιηθούν τα γυναικεία ταλέντα καλύτερα από ό,τι γινόταν στο παρελθόν στην Αγροτική Οικονομία.
Η κα Μάχη-Μύριαμ Λιάπη Καπέτα παρουσίασε το μοντέλο για Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία εκπροσωπώντας τον Κοινωνικό Καταναλωτικό Συνεταιρισμό Θεσσαλονίκης βιοςcoop. Στο παντοπωλείο του Συνεταιρισμού το 84% είναι προϊόντα με απευθείας διάθεση στο «Βίος» (χωρίς μεσάζοντες) Συνεταιρισμών, Ομάδων Παραγωγών, Μεμονωμένων παραγωγών, Βιολογικά, Φυσικά και Ποιοτικά. Η επιλογή των προϊόντων γίνεται με αυστηρά ποιοτικά κριτήρια. Επίσης έδωσε στοιχεία για την υπάρχουσα κατάσταση των Γυναικείων Αγροτικών Συνεταιρισμών στην Ελλάδα.
Η κ. Αίνη Μιχαηλίδου παρουσίασε τον όμιλο επιχειρήσεων Μιχαηλίδη και την πορεία του από το 1886 που ιδρύθηκε. Με την επί 128 χρόνια πείρα του ομίλου που είναι άρρηκτα δεμένος με την αγροτική παραγωγή, η κ. Μιχαηλίδου είναι σίγουρη ότι η εκμετάλλευση της ελληνικής υπαίθρου έχει τη δυνατότητα να δώσει διέξοδο στο πρόβλημα της σημερινής κρίσης με τη χρήση ορθών πρακτικών. Οι ορθές πρακτικές μπορούν να εφαρμοστούν σε όλα τα στάδια της παραγωγής: το σχεδιασμό, την παραγωγή, τη μεταποίηση και την προώθηση στις διεθνείς αγορές.
Την εκδήλωση συντόνισε η κα Elisabeth Werter, Business Consultant, SALONICA INTERNATIONAL CONSULTANCY, ενώ ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με το κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου